Wednesday, July 29, 2009

LIDAH TOK GURU TERGELINCIR

Assalamualaikum...dah lama Cindaiteja hilang di pena Maya ni...hari ni terpanggil untuK menulis kembali....Cindai cukup sedih, geram, marah semua ada...Ni kerana seorang tua yang dipanggil Tok Guru oleh ramai orang terutama orang Kelantan...Cindai ni tak la reti politik tapi Cindai tahu kestabilan politik tu penting untuk kemajuan Negara.

Bercakap pasal tok guru ni...apa kena dia ni sekarang....seorang ulama sepatutnya tahu kawal emosi, jaga mulut, hormat orang dan segala yang baik la. Kenyataan "PERGI JAHANAMLAH UMNO" tak sepatutnya keluar dari mulut dia. Kalau dari mulut Anwar tu memang kita tak heran...UMNO tu ahlinya MELAYU & ISLAM. Kenyataannya tak beradab tu menghina orang Islam sebenarnya....Ni la akibatnya kalau dah berkawan dengan Drakula Agen Penghasut(DAP) dan Parti Kelentong Rakyat(PKR). Apa yang Cindai nampak UMNO cuma mahu yang terbaik untuk Melayu dan Islam tapi Tok Guru ni takfikir semua ni. Marilah rakyat Malaysia, kita harus sedar sekarang...PAS ni dah tak utamakan Islam...mereka pun buat sesuatu bukan untuk rakyat tapi ada kepentingan peribadi.

Mak Cindai selalu pesan "apa pun orang kata kat kita, kita jangan maki orang, jangan keluarkan perkataan kesat dekat orang. Allah ada, biarkan DIA yang memberi balasan". Kalau mak cindaiteja yang cuma surirumah biasa, tahu nak jaga mulut kenapa orang macam tok guru ni dah tersasar adab sopannya. Jadi Cindaiteja nak nasihat kat orang UMNO....Jangan percaya dah cakap orang PAS ni, Jangan Layan dah diaorang dan buat je kerja untuk orang ramai...RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Tok guru dah nyanyok agaknya....

1 comments:

SweetHani82 said...
This comment has been removed by the author.